پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226984
سوپ آماده نخريد
تاریخ انتشار : 1395/08/20 10:25:57
نمایش : 998
بايد مراقب باشيد که از طريق سوپ به خصوص سوپ‌هاي آماده کالري،چربي اشباع‌شده، قند و نمک بيش از حدي وارد بدنتان نکنيد
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، چربي‌هاي اشباع‌شده: سوپ‌هاي با پايه خامه‌اي که داراي، خامه و کره هستند که چربي‌هايي اشباع‌شده شده‌اند و مصرف زيادشان خوب نيست.. دريافت بيش از حد چربي‌هاي اشباع‌شده باعث مي‌شود که ميزان کلسترول بد در خون شما بالا رود و احتمال انسداد شريان‌ها افزايش يابد.

نمک: سوپ‌هاي کنسرو شده حاوي مقدار زيادي نمک هستند. سوپ‌هايي تهيه‌شده در رستوران‌ها ممکن است حتي مقدار بيشتري نمک داشته باشند. دريافت بيشتر نمک با فشارخون بالا و نارسايي قلب ارتباط دارد.

قند: سوپ‌هاي سرد ميوه‌اي حاوي قندهاي افزوده هستند، اما به برخي از سوپ‌هاي سبزي هم قند اضافه مي‌شود. ميزان قند يا شکر افزوده‌شده به غذاها بايد در حد ۲۴ گرم در روز براي زنان و ۳۶ گرم براي مردان محدود شود.

کالري: به‌طورکلي سوپ‌ها نسبت به ساير پيش غذاها کالري‌شان کمتر است، اما وقتي مواد غذايي ديگري مانند پنير، خامه، نان‌هاي خشک مکعبي کروتن روي آن مي‌ريزند يا آن را با نان مصرف مي‌کنند، ميزان کالري‌هاي دريافتي افزايش مي‌يابد.

توصيه کلي اين است که تا حد ممکن از سوپ‌هاي آماده نخوريد. البته مي‌توانيد گاه‌گاه سوپ آماده اشکالي ندارد به شرطي که ميزان کالري‌شان کمتر از ۵۰۰ ، ميزان سديم يا نمکشان کمتر از ۶۰۰ ميلي‌گرم، ميزان چربي‌هاي اشباع‌شده‌شان کمتر از ۵ گرم و ميزان قند افزوده‌شده به آن‌ها کمتر از کمتر از ۵ گرم باشد، بنابراين بايد به اطلاعات روي برچسب غذايي بسته سوپ دقت کنيد.

درنهايت، سالم‌ترين سوپ را خودتان مي‌توانيد درست کنيد. پايه سوپ خامه‌اي به کار نبريد، به جاي آن از پايه سوپ جوجه کم نمک يا سوپ سبزي کم نمک استفاده کنيد و بعد سبزي‌ها و ادويه مطلوبتان را به آن بيفزاييد. بعد مي‌توان براي افزايش محتواي فيبر و مواد مغذي سبزي‌هايي مانند فلفل، اسفناج، پياز، هويج، مارچوبه را به سوپتان اضافه کنيد.

منبع:سلامت نيوز
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html